R'NİN GEÇMİŞİ SİZİN GELECEĞİNİZ
R'NİN GEÇMİŞİ SİZİN GELECEĞİNİZ
Bu motosiklet, en üst düzey sürücülere yönelik, en gelişmiş seri üretim motosiklettir. Efsanevi 998 cc crossplane (çapraz düzlem) motor ve Yamaha'nın hafif Deltabox alüminyum şasisi ile donatılmış R1M, en iyi pist motosikleti konumunda. Yeni nesil elektronik sistemleriyle hiçbir şeyden ödün vermeyen bu motosiklet, yarış pisti potansiyelinizi keşfetmenizi sağlıyor.
Yamaha, yarış kazandıran M1 MotoGP motosikletindeki en gelişmiş teknolojilerden bazılarını kullanarak yarış odaklı R1M'yi üretti. NPX kavitasyon önleyici gazlı ön amortisör çatallarına sahip son teknoloji ürünü Öhlins Elektronik Yarış Süspansiyonu (ERS), her pistte en iyi performansınızı ortaya çıkarır ve dar ön tasarımlı karbon gövde tur sürelerini kısaltmanıza yardımcı olur.
Ancak R1M'yi gerçekten ezber bozan yapan unsurlar Fren Kontrolü, Motor Freni Yönetimi ve Kalkış Kontrolü gibi yüksek teknolojili sürücü yardımı özelliklerinin yanı sıra veri günlüğü tutabilen ve kablosuz motor ayarı sağlayan İletişim Kontrol Birimidir. Tamamen siyah jantlar, karbon gövde panelleri, siyah/gümüş depo rengi ve en yeni grafiklerle desteklenen R1M, en eksiksiz yarış pisti paketini sunan en üstün R Serisi motosikletidir.
R1M, yarış kazandıran Yamaha M1 MotoGP motosikletlerinden ilham alan radikal fabrika motosikleti görünümüyle sunulmaktadır. Agresif ön tasarım ve ön cam, en az sürtünme için alçak bir ön alan sağlar. Entegre karenaj, daha sıkı bir sarılma pozisyonuyla en verimli aerodinamik özellikleri sağlamak üzere yakıt deposunun yanlarına doğru pürüzsüz bir şekilde akar.
Öhlins Elektronik Yarış Süspansiyonu (ERS), Yamaha'nın üretim modellerinde kullanılmış en gelişmiş süspansiyon sistemidir. Gelişmiş yazılımı viraj almanızı, frenlemenizi ve daha verimli bir şekilde hızlanmanızı sağlar. Kullanıcı dostu arayüzü, farklı pistlere ve yüzey koşullarına uygun, hızlı süspansiyon ayarı değişiklikleri yapmanıza olanak tanır.
R1M, daha tutarlı sönümleme performansıyla daha iyi yüzey geri bildirimi için yüksek teknolojili Öhlins NPX gaz çatallarıyla donatılmıştır. Çatal dingil braketlerindeki küçük bir gaz bölmesi, açılma hareketindeki kavitasyonu azaltmak için 0,6 Mpa iç basınç uygular. Bu, sönümleme sisteminin daha verimli çalışmasını sağlar ve daha fazla kontrol ile size bir kesinlik hissi verir.
R1M'de, yarışa hazır düşük ağırlıkla birlikte en iyi kütle merkezini sağlamak için karbon gövde ve ön çamurluğun yanı sıra magnezyum jantlar ve arka şasiyle titanyum bir alt karenaj kapağı bulunur. Ayrıca bu gelişmiş pist motosikleti son derece yüksek teknik özelliklerini vurgulayan yeni bir karbon kuyruğa da sahiptir.
Motor tipi
4-zamanlı, Sıvı-soğutmalı, 4-subap, DOHC, 4-subap
Motor hacmi
998 cc
Çap x Strok
79,0 × 50,9 mm
Sıkıştırma oranı
13,0 : 1
Maksimum güç
13.500 dev/dak'da 147,1 kW (200,0 PS)
Maksimum tork
11.500 dev/dak'da 113,3 Nm (11,6 kg-m)
Yağlama
Islak karter
Debriyaj tipi
Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi
TCI
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
senkromeç, 6 vites
Son aktarım
Zincirli
Yakıt tüketimi
6,8 L/100 km
CO2 emission
159 g/km
Yakıt sistemi
Yakıt enjeksiyon