R'NİN GEÇMİŞİ SİZİN GELECEĞİNİZ
R'NİN GEÇMİŞİ SİZİN GELECEĞİNİZ
Orijinal modelin 25 yıl önce motosiklet dünyasını sonsuza dek değiştirmesinden bu yana R1, Supersport teknolojisinin sınırlarını sürekli olarak zorladı. Ödün vermeden geliştirilen bu üstün yarış tipi motosiklet, zamanımızın en heyecan verici supersport motosikleti konumunda
R1'de kullanılan tüm ileri teknolojiler, Yamaha'nın en üst düzeyde koşulan yarışlara katılımından elde edilen bilgiler kullanılarak geliştirilmiştir. Olağanüstü 998 cc 4 silindirli EU5 crossplane (çapraz düzlem) teknolojisine sahip motorun M1 ünitesiyle doğrudan bir kan bağı bulunuyor; aerodinamik gövde ise doğrudan yarış pistlerinde kazanılan deneyimlerle geliştirildi.
Ancak hepsinin ötesinde, bu motosikletin bu kadar özel olmasını sağlayan unsur R1'in inanılmaz akıllı elektronik donanımıdır. Kablolu sürüş gaz kelebeği, Kalkış Kontrol Sistemi (LCS), Motor Freni Yönetimi (EBM), Fren Kontrolü (BC) ve çok daha fazlasıyla donatılmış bu motosiklet, yolda ve pistte liderlik etmek için tasarlanmış en üst düzey Yamaha Supersport'tur. Yeni nesil Icon Blue ve Yamaha Black renk düzeni ve grafiklerinde sunulmaktadır.
R1, M1 tarzı gövdesi ve motosiklete yarış için geliştirilmiş agresif bir profil kazandıran tam entegre karenajıyla ultra keskin bir görünüme sahiptir. Bu hafif gövde, olağanüstü yüksek hız performansı için motosikleti en iyi şekilde kavramanıza olanak tanıyarak en yüksek düzeyde aerodinamik verimlilik sağlar.
R1'in 4 silindirli 998 cc motorun önemli bir özelliği; güçlü, doğrusal tork sağlayan asimetrik 270°-180 -90°-180° ateşleme sırası olan crossplane (çapraz düzlem) teknolojisine sahip krank milidir. Özel olarak tasarlanmış takip makarası kollarıyla yüksek verimliliğe sahip bir hava giriş sistemi sunan yarış için geliştirilmiş bu motor, olağanüstü yüksek devir performansı sağlar.
Titanyum ve magnezyum gibi hafif malzemeler kullanılarak en yüksek kalite standartlarında üretilen R1, en üst düzeyde saygıyı hak eden ve sahip olmaktan gerçekten gurur duyacağınız yüksek teknolojili bir Supersport motosikletidir. Yeni nesil Icon Blue ve Midnight Black renk ve grafikleri, bu ikonik motosikletin üstün stilini vurgular.
R1, lamine tip sönümleme valfleriyle gelişmiş teknik özelliklere sahip 43 mm KYB amortisörlerle donatılmıştır. Gelişmiş arka amortisörleriyle birlikte bu süspansiyon sistemi size R1'i vücudunuzun bir parçası gibi hissettirecek şekilde yol ile bütünleşme hissi verir.
Motor tipi
4-zamanlı, Sıvı-soğutmalı, 4-subap, DOHC, 4-subap
Motor hacmi
998 cc
Çap x Strok
79,0 × 50,9 mm
Sıkıştırma oranı
13,0 : 1
Maksimum güç
13.500 dev/dak'da 147,1 kW (200,0 PS)
Maksimum tork
11.500 dev/dak'da 113,3 Nm (11,6 kg-m)
Yağlama
Islak karter
Debriyaj tipi
Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi
TCI
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
senkromeç, 6 vites
Son aktarım
Zincirli
Yakıt tüketimi
6,8 L/100 km
CO2 emission
159 g/km
Yakıt sistemi
Yakıt enjeksiyon