EFSANEYİ DENEYİMLEYİN
EFSANEYİ DENEYİMLEYİN
1979 yılında gerçekleştirilen ilk Dakar Rallisi, Yamaha XT'ye dünyanın en zorlu yarışında kendini kanıtlama fırsatı verdi. XT sürücüleri, bu efsanevi yarışı 1979 ve 1980 yıllarında kazanarak 1983'te Yamaha'nın motosiklet dünyasını değiştiren ikonik Adventure motosikleti olan orijinal Ténéré'nin doğuşuna ilham verdi.
Bundan kırk yıl sonra ise Yamaha Ténéré 700, yeni ufukları keşfetmek isteyen yeni kuşak sürücülerin hayallerini süslüyor. Özel Yamaha Ténéré 700 Rally Edition 2023 modeli, geleneksel ralli renkleri, 3 modlu değiştirilebilir ABS ve akıllı telefon bağlantılı yenilenmiş bir TFT göstergeyle birlikte sunulur.
Beyaz ve kırmızı yarış görünümü, speedblock grafikleri ve altın jantlara sahip Ténéré 700 Rally Edition, Dakar'da yarışan fabrika modeli motosikletlere saygı duruşu niteliğindedir. Bu model, birinci sınıf parçaları ve safkan Ténéré genleri ile Yamaha'nın en iyi geleneksel Adventure motosikletidir.
Dakar'da yarışmış ilk Ténéré modellerinde kullanılan efsanevi ve göz alıcı kırmızı-beyaz kombinasyonunun modern bir yorumu. Bu ilk Dakar renkleri, 1983 model olan ilk seri üretim XT600 Ténéré'leri de gururla süslemişti: Kırmızı-beyaz kontrast, altın jantlar ve speedblock tasarım (yine Dakar mirasından ilham alındı). Siyah elcik gibi dış detaylar, genel tasarım konseptini tamamlıyor.
Diğer sele seçeneklerinden biraz daha yüksek ve daha dik bir sürüş pozisyonu sunan özel tek parça Ralli sele hem gövde hareketini kolaylaştırıyor hem de uzun yol konforunu artırıyor. Ralli sele, 895 mm'de standart seleye göre 20 mm daha yüksektir. Çift malzemeli yüzeyi ve beyaz baskılı YAMAHA logosu, Ralli görünümünü vurguluyor.
Maksimum çeviklik için Ténéré 700, ister oturuyor ister ayakta sürüyor olun; düz selesi ve dar gövdesi ile ağırlık noktanızı değiştirmenizi kolaylaştırır. Rahat sürüş pozisyonu gün boyunca konfor sağlar ve 16 litrelik ince, uzun menzilli yakıt deposu her tür zeminde hassas kontrol için mükemmel diz kavrama özelliği sunar.
5 inç renkli TFT ekran, modern dinamik tasarım ve analog çağı anımsatan daha geleneksel bir görünüm olmak üzere size iki farklı ekran teması sunar. Motosikletin CCU'su, MyRide uygulamasıyla iletişim kurarak kısa mesaj ve gelen arama uyarılarını ekranda görüntüler ve sizi her zaman iletişim halinde tutar. Mobil bağlantı özelliği, uygulama aracılığıyla motosikletin tüm temel parametrelerini izlemenize de olanak tanır.
Motor tipi
4-zamanlı, 2-silindir, Sıvı-soğutmalı, DOHC
Motor hacmi
689 cc
Çap x Strok
80,0 x 68,6 mm
Sıkıştırma oranı
11,5 : 1
Maksimum güç
9.000 dev/dak'da 54,0 kW (73,4 PS)
Limitli güç versiyonu
7.750 dev/dak'da 35,0 kW (47,6 PS)
Maksimum tork
6.500 dev/dak'da 68,0 Nm
Yağlama
Islak karter
Debriyaj tipi
Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi
TCI
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
senkromeç, 6 vites
Son aktarım
Zincirli
Yakıt tüketimi
4,3 L/100 km
CO2 emission
100 g/km
Yakıt sistemi
Yakıt enjeksiyon